IKUTILAH BLOG INI SETIAP HARI. PENA AKAN CUBA UNTUK POST (UPDATE) SEGALA KERATAN BERITA YANG BERKAITAN DENGAN MASYARAKAT SIAM KITA INI. BUAT MASA SEKARANG, PENA HANYA AKAN POST KERATAN BERITA LAMA-LAMA TERLEBIH DAHULU. WALAU BAGAIMANAPUN, HARAP BERSABAR JE UNTUK MENDAPAT KERATAN BERITA YANG TERKINI.

Wednesday, January 5, 2011

Masyarakat Siam Janji Beri Sokongan

PENDANG: Lebih 60,000 masyarakat Siam yang menjadi warga negara ini berjanji memberi sokongan padu kepada kerajaan di bawah pimpinanPerdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Sehubungan itu, Presiden Persatuan Siam Malaysia, Siw Chun a/p Eam, berkata kira-kira 40 peratus ahli persatuan itu yang layak mengundi pada pilihan aya umum kali ini akan memlilih calon BArisan Nasional (BN).

“Sebelum ini pun masyarakat Siam tidak pernah menghadapi masalah untuk memberi undi 100 peratus kepada calon BN dan pada pilihan raya pada kali ii kita memberi jaminan sokongan padu yang serupa.

“Masyarakat Siam bijak dan tidak mudah terpengaruh dengan janji manis yang ditabur pembangkang.

“Pembangkang tidak dapat jamin hak kaum minoriti seperti kami, tetapi BN memberi layanan sama rata kepada masyaratkat Siam sama seperti yang dinikmati bangsa lain,” katanya di sini, semalam.

Terdahulu, beliau menghadiri perjumpaan bersama pemimpin yang dhadiri oleh Menteri Besar, Datuk Seri Mahdzir Khalid yang diwaili Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib RAzak.

 Mahdzir kemudian merasmikan mesyuarat agung kelapan persatuan itu.

Sementara itu, Mahdzir berkata kerajaan amat menghagai skongan tiak berbelah bahagi itu dan akan terus memastikan masyarakat berkenaan terjaga.

Beliau turut mengumumkan menambahkan perutukan tahunan kepada masyarakat berkenaan daripada RM300,000 kepada RM400,000 tahun ini bagi memolohkan mereka menjaankan pelbagai aktiviti.

Sumber: Berita Harian Selasa 29 Januari 2008; Nasional 6

No comments:

Post a Comment