IKUTILAH BLOG INI SETIAP HARI. PENA AKAN CUBA UNTUK POST (UPDATE) SEGALA KERATAN BERITA YANG BERKAITAN DENGAN MASYARAKAT SIAM KITA INI. BUAT MASA SEKARANG, PENA HANYA AKAN POST KERATAN BERITA LAMA-LAMA TERLEBIH DAHULU. WALAU BAGAIMANAPUN, HARAP BERSABAR JE UNTUK MENDAPAT KERATAN BERITA YANG TERKINI.

Tuesday, January 4, 2011

Masyarakat Siam Kelantan Semangat Sambut Merdeka

JUBAKAR DARAT – Lebih 1,000 hadir ke perayaan ulang tahun kemerdekaan ke-50 masyarakat Siam seluruh Kleantan yang diadakan di Wat Machimmaram di sini, malam semalam.

Sambutan kemerdekaan anjuran Barisan NasionalTumpat itu diraikan penuh meriah dengan pelbagai persembahan kebudayaan masayarakat Siam yang dipertontonkan kepada semua kaum yang hadir pada malam tersebut.

Pengerusi Parti Gerakan Masyarakat Siam, eh Deng Eh Chik berkata, sambutan yang diadakan penuh warna-warni itu dihadiri Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Kubur, Datuk Noor Zahidi Omar dan Pengurus Besar Majlis Tindakan Pelancongnan Negeri Kelantan, Sulaiman Ismail.

Tambahannya, sempana sambutan ulang tahun kemerdekaan itu, diadakan tarian masyarakat Siam, menora Siam dan wayang kulit Siam. Lagi menarik apabila dikir barat juga turut dipersembahkan lambing perpaduan kaum.



Sumber: Sinar Harian; sinar@kelantan; 5 September 2007 

No comments:

Post a Comment