IKUTILAH BLOG INI SETIAP HARI. PENA AKAN CUBA UNTUK POST (UPDATE) SEGALA KERATAN BERITA YANG BERKAITAN DENGAN MASYARAKAT SIAM KITA INI. BUAT MASA SEKARANG, PENA HANYA AKAN POST KERATAN BERITA LAMA-LAMA TERLEBIH DAHULU. WALAU BAGAIMANAPUN, HARAP BERSABAR JE UNTUK MENDAPAT KERATAN BERITA YANG TERKINI.

Monday, December 27, 2010

100 Remaja Siam Srtai Puteri UMNO

KANGAR, 1 Jan (Bernama) -- Seratus wanita keturunan Siam di Perlis melangkah ke tahun 2002 hari ini dengan menyertai pergerakan Puteri Umno.

Penyokong setia kerajaan itu adalah kumpulan pertama wanita keturunan Siam di negara ini yang menyertai Puteri Umno.

Shanittidma a/p Wien, 19, mewakili kumpulan itu menyerahkan borang keanggotaan Puteri Umno kepada Menteri Besar, Datuk Seri Shahidan Kassim pada majlis yang berlangsung di Padang Petani dekat sini Selasa.
Shahidan berkata penyertaan mereka dalam Puteri Umno menunjukkan masyarakat berbilang bangsa di negara ini sentiasa memberi sokongan kepada kerajaan Barisan Nasional (BN).

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Padang Petani, Siew Chun a/p Eam berkata, wanita keturunan Siam amat menghargai kerajaan dan sebagai membuktikannya mereka yang kebanyakannya masih remaja menyertai Puteri Umno.

Siew Chun yang juga Pengerusi Persatuan Siam Malaysia (PSM) Perlis yakin mereka mampu menyertai kegiatan-kegiatan yang dianjurkan oleh Puteri Umno sama ada di peringkat negeri dan nasional.

Sumber: BERNAMA, January 01 , 2002 18:23PM

No comments:

Post a Comment